Utama Inspirasi Tutorial
  • Freebies
  • Hubungi
Perhatian: Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang diluahkan di sini adalah dari moderator sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika mederator meletakkan nama pemiliknya (sumber). Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih.

10 July 2011

Malaysia- Pengharaman memakai tudung di IPTS dan IPTA

*sekadar hiasan

 Isu pengharaman pemakaian tudung di IPTA dan IPTS di Malaysia. Ahli-ahli parlimen negara sudah mendapat kata sepakat bagi mengharamkan pemakaian tudung bagi pelajar wanita di IPTA dan IPTS di Malaysia ini berikutan dengan faktor-faktor kesihatan. Ini kerana pelajar-pelajar wanita yang memakai tudung ini didapati kurang mendapat prestasi yang agak cemerlang. 

Kenyataan ini juga disahkan oleh pakar-pakar di hospital selayang yang membuat kajian terperinci pemakaian tudung ini. Mereka berkata tudung ini akan menyebabkan pengedaran udara yang kurang dan menyebabkan kepala yang melindungi otak akan menjadi kurang segar dan akan menjadikan otak mereka tidak aktif seperti pelajar-pelajar yang tidak memakai tudung. Jadi bagaimana isu ini boleh berlaku topik ini sengaja ditulis dan hanya disiarkan kecil sahaja di bahagian muka surat yang sekiranya tidak diteliti tidak akan nampak.   Adakah kerajaan Malaysia takut akan hal ini. Yang dulu begitu marah terhadap Singapura yang memberhentikan 2 orang murid perempuan kerana memakai tudung ke sekolah. 

Ape susah jadi dengan isu ini diam begitu sahaja. Sekarang ape sudah jadi paku dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih. Sekarang Malaysia sanggup mengHARAMkan pemakaian tudung pihak JAKIM juga tidak dapat berbuat apa-apa dengan isu ini. Ini kerana semuanya terletak di tangan menteri-menteri di Malaysia. Bagaimana pula dengan Pak Lah yang selalu menjadi Imam di masjid-masjid, adakah beliau juga bersetuju dengan isu pengharaman pemakaian tudung ini. Jadi bagaimana seorang Imam boleh setuju tentang pengharaman pemakaian tudung ini.   

Bagi pihak Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). International Islamic University Malaysia (IIUM) juga hanya menunggu dan lihat sahaja apa yang akan terjadi. Universiti ini dahulu yang mewajibkan setiap pelajar wanitanya memakai tudung apabila memasuki kawasan universiti kini hanya mengambil endah tak endah sahaja mengapa MALAYSIA sekarang ini. MALAYSIA yang dulunya dikenali kerana agama rasminya adalah agama Islam. Kini boleh mengharamkan pemakaian tudung di Malaysia yang kita semua sudah maklum sebagai seorang wanita Islam wajib memakai tudung.   Isu ini sengaja tidak digembar-gemburkan agar tidak mahu berlaku kekecohan ataupun apa-apa reformasi. 

Pihak media massa seperti TV juga tidak mahu mengambil inisiatif bagi membetulkan semua ini. Adakah Malaysia sudah lemah..   Pihak menteri juga sudah mengeluarkan notis bagi pengharaman pemakaian tudung ini di semua IPTA dan IPTS dan juga akan menghantar notis ini ke sekolah-sekolah. Pihak menteri juga telah menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai sewaktu berada di dalam sekolah ataupun kawasan kampus antara jenis tudung yang tidak boleh dipakai ialah:- 1)TUDUNG SAJI 2)TUDUNG PERIUK 3)TUDUNG TERMOS 4)TUDUNG CAT dan berbagai-bagai jenis TUDUNG BOTOL yang selalu menjadi permainan murid sekolah masih di dalam pemerhatian.  
JGN MARAH EAK......HU9


Maaf!!! penggunaan "Aku" pada yang lebih tua.

Nak lagi video dan cerita menarik???:

4 00 komen spontan!!....Dah baca? Komen jom.:

syiela said...

hish nk mrh jugak ni.. dh terpikir yg bkn2 dh td :)

Unknown said...

Hahahahaha..... Syiela... td pun sy kena gak.. rsa mcm hampeh je kn... x(

Zyla said...

pelik... belajar tu masa je kan... ke kelas bukannya memerlukan masa selama 4 jam berterusan. tetapi peljar lebih menghabiskan masa untuk belajar di rumah berbanding di dlm kelas. bagi saya ini tidak waja utk dilaksanakan.. tp di blogger ni kita hny luahkan perasaan, tak buat apa2 tindakan pun. ish2. sm mcm phimpunan bersih.. ia2 je buat huru-hara tapi msh tak dpt apa2 hasil.

Unknown said...

betul tu Fathin.. perhimpunan tu bukan ada hsil pun.. tp pembaziran je yg kita nmpak.. Apa2 pun.. Harap2 xblaku la kajadian mcm ni kt Malaysia.

Kategori entri

18SG 18sx Adik Yuen advertlets agama islam anjing Apek bersara apple Artis Artwork awek cun awesome Ayah Pin ayam babi baju hijau bapa mithali baucar RM200 bedah Believe it berita berita live bersin berzina besi pagar bibir tebal bilik tidur blackberry blackberry harga murah blog blog aku blog pilihan Blog tutorial blogwalking Bola sepak Malaysia bontot budak budak 2 tahun budak 2 tahun digilis van budak buat hubungan seks budak nakal budak perempuan budak pompuan 7 tahun ajar budak lelaki 5 tahun Bulan cara letakkan chatbox/shoutbox di header blog cara memasak cegah jerawat cerita baru cerita lawak cermin Cinta muka buku Cinta muka bulu computer care Coretan Cybersec Crew darah design doktor Dosa download emak berzina dengan anak sendiri emas Evo 10 exam facebook facebook berdosa Fake HDR fakta FAM kena hack Filipina full movie gaduh gambar ic gelak geli geram gigit hackers harga tiket naik HDR tutorial Hiburan hot ballon ibu ikan ikan dan manusia ikan pelik Iktibar Info Jadi ahli facebook berdosa jalan jepun jepun tidur jessica rabbit join contest Join segmen Join segment JPS Kedah kaabah kantoi kembar kena bunuh kencing malam kerajaan beri baucar buku. baucar buku kerajaan langit kereta terbakar ketam Khairul Fahmi (apek). Kim swee komputer kristian Lagu melayu laman digodam lampu landasan lapangan terbang lawak lelaki lelaki macho ludah lukisan paku magic Maharaja Lawak akhir Maharaja Lawak Final maharaja lawak mega minggu kedua maharaja lawak mega minggu pertama mahasiswa main piano malaysia lawan indonesia malaysia menang manipulasi manusia binatang manusia pelik Marco Simoncelli Marco Simoncelli maut di litar sepang mat luthfi mati katak menakutkan mengarut monyet MotoGP Malaysia 2011 dibatalkan motorsikal unik movie movie baru MP3 mr.ben kemalangan Najwa Latif News ngeri nuffnang OMG orang asli page view pameran lampu pasukan bola sepak malaysia pencuri pendapat pengsan perempuan perempuan bertudung perempuan seksi perlumba permainan Photoshop tutorial pingat emas malaysia pontianak pop islamic singer Poster movie Pramugari putrajaya que haidar rogol sakit sami yusuf sayap merah sedap selipar jepun SEO seram serangga signboard jalan songlap sony ericsson stress suami sukan sea 2011 sushi tak senonoh tangisan ustazah tayang depan camera terkeluar taik tertembak bapa mentua ketika memburu tiada jari tidur Trailer tudung tupai Tutorial Umno undang-undang china ustazah pilihan Video View Entertainment vokal bukan sekadar rupa wallpaper islam wallpaper ramadan watak kartun Wayang widget wordless wednessday World zakar zakar putus Zizan Raja Lawak