Utama Inspirasi Tutorial
  • Freebies
  • Hubungi
Perhatian: Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang diluahkan di sini adalah dari moderator sendiri, tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika mederator meletakkan nama pemiliknya (sumber). Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih.

05 August 2011

Google + klon facebook???


Mungkin ada antara korang yang tak pernah tahu, dan memeng tak pernah dengar pun apa binatang Google+.. Apa plak ni Arm'z???? Mai rapat telinga angpa kat sini..meh...meh... jgn dekat sngt nanti batal pose..huhu..

Ok..what is google+??

Menurut Deny google plus adalah jejaring sosial baru yang diluncurkan oleh raksasa internet, google. Tentu saja hal ini dilakukan untuk mengikis dominasi Facebook yang sangat berjaya di dunia jejaring sosial dalam beberapa tahun ini.

Google Plus dikembangkan dengan nama proyek “Emerald Sea”, proyek rahasia ini sendiri memakan waktu satu tahun lebih dan dipimpin oleh Google Senior VP of Social, Vic Gundotra dan Google VP Product of Google Apps, Bradley Horowitz serta diperkirakan menelan biaya sekitar 585 juta dollar.

Saat ini Google plus telah beranggotakan hampir 20 juta pengguna di minggu kedua setelah peluncurannya. Dengan anggota yang begitu banyak, admin google plus membatasi jumlah anggota google plus dengan hanya menggunakan sistem invite untuk setiap pendaftarannya.

Banyak yang mengatakan, bahwa tujuan dari google plus ini adalah untuk menyaingi facebook sebagai jejaring sosial nomor 1 di dunia saat ini. Namun, semoga saja ini hanya isu belaka yang ingin mengadu dombakan keduanya.

Fitur-fitur yang dikeluarkan Google Plus sangat canggih dan banyak sekali. Seperti fitur hangout (webcam), huddle, automatic circles, sparks, dan lain-lain yang tidak dimiliki facebook lawannya (baca: Cara Daftar Google Plus (Google+).

Namun kabarnya, minggu ini Facebook bekerja sama dengan Skype meluncurkan fitur video chat sehingga 750 juta penggunanya di seluruh dunia dapat melakukan video chat baik one-to-one maupun berkelompok. Fitur ini ditengarai merupakan "jawaban" Facebook atas fitur Hangouts di Google Plus.

Google+ (Google Plus) juga telah melakukan pemanasan dengan cara menebar +1 button beberapa bulan yang lalu di setiap hasil pencarian search engine dimana pengguna pada saat melakukan pencarian dalam keadaan login di gmail baru fitur ini dapat terlihat. Untuk anggota G+ sementara waktu ini masih dibatasi lewat invitation saja. Jika sebelumnya google juga pernah melempar produk baru seperti Google Wave dan Google Buzz tetapi kurang banyak peminatnya, Dengan kehadiran Google Plus apakah dapat mendulang kesuksesan nantinya?

Mungkin itu saja sekilas tulisan saya mengenai Apa itu Google Plus (Google+) ? Karena saat ini google plus masih menggunakan sistem invite untuk pendaftarannya, maka yang ingin didaftarkan google plus, silahkan anda komentar dan cantumkan email gmail anda. Atau anda juga bisa add facebook saya disini. Setelah itu, saya akan invite dan add anda, anda bisa cek email anda melalui gmail.com dan klik link yang disarankan oleh google plus. Mana yang da ada akaun google tu bleh la add aku kat google plus, kamaruddinhassan90@yahoo.com.


sumber: sini.


Kalau diikutkan.. Fungsi google plus ni lebih kurang macam facebook.. cme ada la kelebihan dia yang lain...



Maaf!!! penggunaan "Aku" pada yang lebih tua.

Nak lagi video dan cerita menarik???:

0 00 komen spontan!!....Dah baca? Komen jom.:

Kategori entri

18SG 18sx Adik Yuen advertlets agama islam anjing Apek bersara apple Artis Artwork awek cun awesome Ayah Pin ayam babi baju hijau bapa mithali baucar RM200 bedah Believe it berita berita live bersin berzina besi pagar bibir tebal bilik tidur blackberry blackberry harga murah blog blog aku blog pilihan Blog tutorial blogwalking Bola sepak Malaysia bontot budak budak 2 tahun budak 2 tahun digilis van budak buat hubungan seks budak nakal budak perempuan budak pompuan 7 tahun ajar budak lelaki 5 tahun Bulan cara letakkan chatbox/shoutbox di header blog cara memasak cegah jerawat cerita baru cerita lawak cermin Cinta muka buku Cinta muka bulu computer care Coretan Cybersec Crew darah design doktor Dosa download emak berzina dengan anak sendiri emas Evo 10 exam facebook facebook berdosa Fake HDR fakta FAM kena hack Filipina full movie gaduh gambar ic gelak geli geram gigit hackers harga tiket naik HDR tutorial Hiburan hot ballon ibu ikan ikan dan manusia ikan pelik Iktibar Info Jadi ahli facebook berdosa jalan jepun jepun tidur jessica rabbit join contest Join segmen Join segment JPS Kedah kaabah kantoi kembar kena bunuh kencing malam kerajaan beri baucar buku. baucar buku kerajaan langit kereta terbakar ketam Khairul Fahmi (apek). Kim swee komputer kristian Lagu melayu laman digodam lampu landasan lapangan terbang lawak lelaki lelaki macho ludah lukisan paku magic Maharaja Lawak akhir Maharaja Lawak Final maharaja lawak mega minggu kedua maharaja lawak mega minggu pertama mahasiswa main piano malaysia lawan indonesia malaysia menang manipulasi manusia binatang manusia pelik Marco Simoncelli Marco Simoncelli maut di litar sepang mat luthfi mati katak menakutkan mengarut monyet MotoGP Malaysia 2011 dibatalkan motorsikal unik movie movie baru MP3 mr.ben kemalangan Najwa Latif News ngeri nuffnang OMG orang asli page view pameran lampu pasukan bola sepak malaysia pencuri pendapat pengsan perempuan perempuan bertudung perempuan seksi perlumba permainan Photoshop tutorial pingat emas malaysia pontianak pop islamic singer Poster movie Pramugari putrajaya que haidar rogol sakit sami yusuf sayap merah sedap selipar jepun SEO seram serangga signboard jalan songlap sony ericsson stress suami sukan sea 2011 sushi tak senonoh tangisan ustazah tayang depan camera terkeluar taik tertembak bapa mentua ketika memburu tiada jari tidur Trailer tudung tupai Tutorial Umno undang-undang china ustazah pilihan Video View Entertainment vokal bukan sekadar rupa wallpaper islam wallpaper ramadan watak kartun Wayang widget wordless wednessday World zakar zakar putus Zizan Raja Lawak